Музичне мистецтво — мистецтво організації музичних звуків, насамперед у часовій (ритмічній), звуковисотній та тембровій шкалі. Музичним може бути практично будь-який звук з певними акустичними характеристиками, які відповідають естетиці тієї чи іншої епохи, та може бути відтвореним.

Музика завжди була чимось більшим, ніж розвага. Ще древні говорили про вплив співзвуччя на тіло і поведінку людини, а сьогодні деякі напрямки використовують для боротьби за соціальну справедливість. Цікавиться музикою і сучасна наука: вчені проводять експерименти, щоб вияснити, як вона впливає на мозок і яку користь може нам принести.

Звук являє собою потік енергії, що тече подібно до водного потоку. Звук може змінити середовище, через яку він проходить, і сам змінюється ним.

«Ефект Моцарта»



Багато сперечаються про деталі, наприклад, що корисніше – концерти Моцарта на фортепіано чи його твори для скрипки, однак в цілому здатність класики зробити наш розумнішими оскаржують рідко.   Поняття «ефект Моцарта» з’явилось на початку 1990-х. В 1993 році вчені із Каліфорнійського університету в Ірвайні, розповіли про результати свого експерименту: добровольці, яким включили твори великого композитора, краще справлялись з тестами на просторове мислення. Самі автори роботи, не давали цьому явищу гучних назв. Про «ефект Моцарта» заговорили, коли нова гіпотеза стала популярною за межами наукової спільноти та породила багато узагальнень. 

 Вікторія Вільямсон, психолог із Шефілдского університету в Великобританії, вважає, що прослуховування класики – далеко не суперзасіб для розвитку мозку. Вона звертає увагу на те, що інтелектуальний підйом після прослухування класики триває не довше 15 хвилин, таким чином музика і справді покращує певні навички, однак лише на короткий період.

Варто зазначити, що розумнішими нас роблять не скільки мелодії, скільки гарний настрій. На це вказує ще один досвід тих же вчених. На цей раз одній групі добровольців включили Моцарта, а другій – аудіокнигу Стівена Кінга. Виявилось, що розповіді короля жахів також непогано підвищують результати тестів, особливо у прихильників Кінга. Так що якщо ви хочете слухати музику з користю для себе, то можете вибирати будь-яку, лише б вона подобалась вам, і корисний ефект – гарний настрій – не змусить вас чекати.  

Варто зазначити, що хвиля цікавості до «ефекту Моцарта» мала позитивний ефект, бо відродила у багатьох цікавість до музики, навіть у тих хто до цього часу вважав класику нудною або занадто складною, вони по-новому почули давно знайомі мелодії. Ще одним важливим ефектом стало те, що багато батьків задумались над тим, щоб дати своїм дітям хоча б початки музикальної освіти. Уроки музики обов’язкові далеко не всюди, а даремно: в їх ефективності наука не сумнівається.  

Багато вчених вважає, що заняття музикою (сюди входить і спів, і гра на інструментах, і другі форми навчання) допомагають також розвивати велику кількість навичок, безпосередньо не потрібних для вилучення звуків.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу